hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| 18 سامانه گسلی فعال در استان کرمان وجود دارد

کرمان| 18 سامانه گسلی فعال در استان کرمان وجود دارد

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به لرزه‌خیز بودن و وجود 18 سامانه گسلی فعال در استان کرمان عنوان کرد: در شهرستان جیرفت دو گسل فعال وجود دارد و هرلحظه برای فعالیت آن نگران هستیم، لذا در بحث ساخت‌وسازها هیچ سهل‌انگاری قابل‌قبول نیست.

سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان با اشاره به قدیمی بودن قانون شهرداری‌ها و لزوم بازنگری در آن اظهار کرد: اداره کل فنی و امور شهری معاونت عمرانی استانداری در این زمینه اقداماتی در حال انجام دارند و لازم است که در کمیته‌های حقوقی نیز به آن پرداخته شود. موسوی با تأکید بر نظارت در ساخت‌وسازها و مقاوم‌سازی آن‌ها برابر زلزله گفت: اینکه فردی به‌صورت خلاف ساخت‌وساز داشته باشد، در آینده با یک حادثه باید هزینه سنگین‌تری را پرداخت کرد.

معاون عمرانی استاندار کرمان برخورد جدی با سد معبرهای پیاده راه‌ها را خواستار شد و جداسازی آب فضای سبز را مورد تأکید قرار داد.

او گفت: ایجاد جاذبه‌های شهری درآمدزا و شناسایی نقاط قوت هر شهر از لزوم اقدامات در حوزه گردشگری و رونق اقتصادی است و هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم را در این زمینه از سوی معاونت عمرانی استانداری انجام خواهیم داد.

موسوی استفاده از بند «و» تبصره پنج بودجه در خصوص تهاتر بدهی‌های پیمانکاران و امور مالیاتی را مورداشاره قرار داد و گفت: امسال از این محل 450 میلیارد تومان بدهی تهاتر و کارها حل‌وفصل شده بدون اینکه دستگاه اجرایی اعتباری داده باشد.

معاون عمرانی استاندار کرمان همچنین به مسئله سکونت شهرداران پرداخت و بیان داشت: متأسفانه مکاتبات زیادی داریم که شهرداران ساکن نیستند که در صورت عدم رعایت این مسئله با اقدام قانونی وارد می‌شویم.

موسوی به ایام پایانی سال و سفرهای نوروزی اشاره و اظهار کرد: شهرهای ما نیازمند بازنگری و زیباسازی هستند و به‌منظور کمک به این مسئله به فرمانداری‌ها اعلام کرده‌ایم که مبلغ اعتباری را برای کمک به شهرداران به‌منظور زیباسازی منظر ورودی شهرها اختصاص دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد